Search for:

Šta možemo naučiti od Z Generacije?

Već svjedočimo da Z generacija, na radnom mjestu, donosi nove perspektive, vještine i očekivanja. Da li se ta očekivanja podudaraju sa očekivanjima ostalih generacija na radnom mjestu…pa baš i ne.

Međusobno razumijevanje i učenje je ključ za uspjeh.

 

Tehnološki Napredak i Digitalno okruženje kao primarni preduslov za generaciju Z

Z generacija je odrasla uz tehnologiju, te je veoma tehnološki pismena i očekuje moderno radno okruženje. Neka radna okruženja jesu moderna a neka i nisu trebaju tek da postanu. Dok to ne postanu možemo raditi sljedeće:

  1. Osigurati pristup najsavremenijim digitalnim alatima i tehnologijama koje omogućavaju efikasan rad, u skladu sa trenutnim mogućnostima. Pokazati na pragmatičan način da se pojedine stvari mogu završiti i na drugačiji način, manje digitalan.
  2. Fleksibilan rad: Omogućite rad na daljinu i fleksibilno radno vreme, fleksibilno radno vrijeme u ovom konkretnom slučaju znači da samostalno raspoređuju svoj radni dan, to možemo naučiti i usvojiti od njih.
  3. Autonomija i Inovacije: Omogućiti autonomam pristup poslu i mogućnost da doprinesu inovacijama u poslu. Možemo usvojiti od njih.
  4. Samostalni projekti: Pružiti im priliku da vode vlastite projekte i istražuju nove ideje.
  5. Podsticanje kreativnosti: Pružiti priliku za kreativnost i inovativno razmišljanje kroz otvorene sesije brainstorminga ili dvosmjerno mentorisanje.
  6. Kontinuirana povratna informacija i prilike za razvoj: Zaboravimo godišnje i polugodišnje razgovore o profesionalnim ostvarenjima i razvoju, Z generacija traži konstantne povratne informacije i prilike za profesionalni razvoj, dobro će i nama doći. Radimo to autentično i iskreno.
  7. Dvosmjerno Mentorstvo: Dvosmjerni mentorski programi su ključ uspjeha, gde će stariji, iskusniji zaposlenici pružati podršku i smjernice mlađim kolegama, a oni zauzvrat praktična digitalna rješenja.
  8. Doprinos Društvu i Svrha: Z generacija želi da radi za kompanije koje imaju jasan društveni uticaj i svrhu. Imaju viziju bolje svijeta i žele da učestvuju u gradnji istog. U prvim redovima su kod provođenja društveno korisnih aktivnosti.
  9. Raznolikost i Inkluzija: Za njih je raznolikost adrenalin i kao mogućnost inkluzije. Ostaju duže tamo gdje se svi osećaju dobrodošlo i poštovano. Ovo je ključno učenje za ostale generacije na radnom mjestu koje potiskuju potrebu za poštovanjem.
  10. Politike jednakih mogućnosti: Uvedite politike koje promovišu jednakost i sprečavaju diskriminaciju, neka budu iskrene i dosljedne. Svim generacijama će koristiti.
  11. Otvorena komunikacija: Održavajte otvorene kanale komunikacije (mogu biti i digitalni) gdje se informacije dijele transparentno. Korisno za sve generacije na radnom mjestu.
  12. Dosljednost: jedna od najznačajnijih potreba današnjice, dosljednost „walk the talk“ će svima koristiti.

 

Za početak pokušajmo ih čuti šta nam to govore, bez da kreiramo pretpostavke, obezbjedimo im adekvatne programe uvođenja u poslovno okruženje i pitajmo ih za sve što ne znamo iz digitalnog svijeta.